Monday, March 15, 2010

Tips!

Vegetariska alternativ är kanske inte snabbmatsresturangernas starkaste sida...dock har MAX några bra grejjor även för bebisar av den lite äldre modellen:

På väg till fjällen fick bebisen, som nu hunnit bli hela 15 mån, falafelsnacks till lunch. Mums! Det står i produktinformationen att det ska vara jalapeños i, men det är inget att oroa sig för. Falafarna var inte ett dugg starka. Skulle kunna kompletteras med en liten bönsallad, så har man en lite mer komplett måltid

3 comments:

  1. Hej!

    Fantastiskt bra blogg! Jag kommer stjäla massa recept från dej! Jag har bara ett litet problem. Jag har varit bekväm av mig och nästan bara gett min son barnmatsburkar... vegetariskt och fisk. Det innebär att han inte vill ha min egen vegetariska mat!! De där burkarna har gjort honom beroende :/ Vilket gör mig förtvivlad. Jag provade precis att ge honom din svampomelett. Han gillade nog smaken, men inte konsistensen. Så det blev inte många tuggor. Jag VILL att han ska kunna äta allt sånt du tipsar om!! Har du något tips? Bara vara envis kanske...

    ReplyDelete
  2. Roligt att du gillar recepten! Barnmatsburkarnas mat är ju mer slabbig i konsistensen så du kan ju alltid prova att mixa maten mer och späda ut den lite så att den blir mer slät...Prova annars att blanda i lite hemlagad mat i taget i burkmaten så att han vänjer sig pö om pö. Min son tyckte ofta att mat var misstänkt de första gångerna så jag brukade blanda med något han gillade typ allt med tomatsås. Tillslut hade han vant sig.

    ReplyDelete