Tuesday, January 5, 2010

Nytt recept

Det har minst sagt varit recepttorka här på vegetarisk bebis. Detta för att jag gick åter till mitt arbete och fick dramatiskt mycket mindre tid att grotta ner mig i bloggande. Men nu känner jag receptpeppen igen så här kommer en favorit:

Potatis och Currygryta

Ingredienser

1-2 stora potatisar
1 burk krosstomat.
1 dl kikärtor
en snutt gul lök.
Lite squash.

Olja
Gul curry

Tillagning

Stek lök och curry i en kastrull tills löken är lite genomskinlig
Släng i potatisen som tärnats i valfritt stora bitar (beroende på hur många tänder ditt barn fått).
häll på lite vatten så att potatisen harnågot att koka i. Låt puttra under lock tills potatisen känns mjuk och bra. Släng i kikärtor och squash efter behag och på med krosstomaten. Koka utan lock tills squashen är lite sladdrig. Klart! Gryran får gärna vara lite rinnig, alltså nästan som en soppa.

Servera med couscous som tillagas enligt anvisningar på paketet med en extra klick smör.

4 comments:

  1. Hej. Hittade hit genom vegofamiljensblogg.
    Kul med lite recept inspiration.
    Intressant med polentapizza!! Kan du inte lägga ut receptet?/lillaÅ

    ReplyDelete
  2. Åh vad glad jag blir när jag hittar sånna här bloggar! Vilken guldgruva, nu ska jag laga vegobarnmat minsann :)!

    ReplyDelete
  3. Hur är det med quorn till bebisar då? Vet du det?

    ReplyDelete
  4. Japp! Quorn kan vara saltat så kanske inte till de allra minsta, men från 10 månader är det nog inga problem. Inte varje dag men någon dag i veckan.

    ReplyDelete