Sunday, August 2, 2009

Välkommna

Hej jag heter Emma och det här är min blogg om vegetarisk bebismat. Min son är 8 månader och tanken är att han ska vara vegetarian så länge han har lust. Jag är ingen expert på att laga vegetarisk mat så i den här bloggen kommer jag lägga ut recept som jag provat mig fram till samt smarta saker om vegetarisk barnmat som jag upptäckt längs vägen. Själv äter jag kött ibland men min kille är helvego så hemma äter vi nästan uteslutande vegetarisk. Vår son kommer att vara vego som äter fisk, ägg och mjölk.

Till vardags arbetar jag som akutsjuksköterska. Vi bor i Södra Stockholm. I vår familj försöker vi oftast handla KRAV och rättvisemärkt men vi är inte särskilt rigida i vår mathållning utan blandar gärna den hemlagade barnmaten med den fabriksgjorda!

Hejhej!

4 comments:

  1. Oj, vad roligt med en blogg om vegobebisar! Ska bli intressant att följa denna. Har själv en liten kille på 10 månader som endast äter vegetariskt.Tycker det kan vara svårt att hitta på vettiga maträtter åt honom ibland så nu hoppas jag på massa bra tips här;-)

    ReplyDelete
  2. Ja speciellt om man inte vill använda färdiga quorn och soja-rätter (som man lätt kan svänga ihop till sig själv)! Ska försöka uppdatera flitigt!

    ReplyDelete
  3. Det här behövs! Jag ska följa bloggen också - hoppas du inte lagt ner! Boktips: Grön Barnmat av Kylberg och Strindlund - Eric

    ReplyDelete
  4. Vad roligt!

    Fast en grej bara... Äter man fisk så är man inte Vegeterian då är man Pesceterian.

    ReplyDelete